Per si necessiteu una ajuda complementària o pels moments de "crisi", us deixo un parell d'eines que us poden ajudar a l'hora de crear i gestionar els vostres blocs a Blogger.
No patiu, amb paciència i ganes estic segur que us en sortireu!
Tutorial de Blogger
Vídeo sobre com crear un bloc a blogger
Vídeo sobre com enviar posts al vostre bloc
i pels que ja tenen ganes de penjar vídeos, un vídeo sobre com fer-ho
De tota manera, més endavant en tornarem a parlar i, de mica en mica, anirem treballant com penjar els diferents formats d'arxiu (fotografia, vídeo, so...) al bloc!
Curs de formació LES TAC A L'AULA
Aquest bloc ens servirà per anar recollint tots aquells materials que farem servir durant aquest curs de formació, per tal que us sigui fàcil poder treballar-hi tant durant el curs com un cop finalitzat. Ànims i endavant!
22/10/10
Per anar una mica més enllà en el tema de les competències bàsiques
Aquest segon powerpoint, també de la Núria Alart, us pot servir per tots aquells que vulgueu anar una mica més enllà en el treball per competències: plantejament i tipologia d'activitats, avaluació...
Val la pena per anar "aterrant"!
Cliqueu AQUÍ
Val la pena per anar "aterrant"!
Cliqueu AQUÍ
Competències bàsiques i TAC
Aquí us enllaço un powerpoint de la Núria Alart molt interessant sobre el canvi metodològic que comporta la utilització significativa de les TAC, des del punt de vista de les competències bàsiques, les difernts intel·ligències de l'alumnat i el concepte web 2.0.
Cliqueu AQUÍ
Cliqueu AQUÍ
Vídeo DIGITAL LEARNERS
Per anar introduint el tema i continuar la reflexió durant aquesta primera part del curs, aquí teniu un vídeo que de ben segur no us deixarà indiferents!
Cliqueu AQUÍ
Cliqueu AQUÍ
Quatre pinzellades sobre les TAC
4 pinzellades sobre les TAC
La escuela del siglo XXI: la tecnologías digitales, la crisis del modelo expositivo de enseñanza y el nuevo papel de los docentes”
- És evident, i ningú actualment posa objeccions al fet que les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) entrin en les escoles i es converteixin en part del paisatge quotidià de la vida escolar. Han quedat enrera les pors i els recels de molts docents que sota els arguments que la tecnologia fomentava l'individualisme, la distracció o la incomunicació de l'alumnat, proclamaven el seu rebuig al fet que els ordinadors fossin presents a les aules. Avui dia, tots els agents educatius (les autoritats educatives, les famílies, els professors, els equips tècnics,…) reclamen i defensen la necessitat que els ordinadors s'integrin i s'utilitzin en els processos d'ensenyament i aprenentatge.
- Les TICs no tenen efectes màgics sobre l'ensenyament i l'aprenentatge. Amb això vull indicar que no pot creure's, de forma ingènua, que pel senzill fet que un docent utilitzi la tecnologia amb els seus alumnes, aquests aprendran de forma més motivada, amb major entusiasme i que el seu rendiment augmentarà de forma notable.
- Quan els ordinadors entren a les aules, el repte i el desafiament a curt i mig termini és canviar el model educatiu que es posa en pràctica i això representa un nou model de professionalitat docent. Tradicionalment l'ensenyament s'ha entès com un procés de transmissió d'informació del professor cap a l'alumne.
- Un professor, avui dia, més que un transmissor de coneixements ha de caracteritzar-se per tutorizar i guiar el procés d'aprenentatge de l'alumne, és a dir, ha de ser un mediador de la cultura. S'ocuparia de planificar un procés educatiu obert, flexible, amb fonts actuals, variades, clares, motivadores, tot utilitzant una metodologia interactiva i cooperativa de treball.
Manuel Área, Catedrático de Didáctica y Organización Escolar. Tecnología Educativa. Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación. Facultad de Educación. Universidad de La Laguna. Islas Canarias
BENVINGUTS
Benvinguts al bloc que farem servir durant aquest curs de formació sobres les TAC a l'aula.
Espero que us sigui d'utilitat!
Xavier
Espero que us sigui d'utilitat!
Xavier
Subscriure's a:
Missatges (Atom)